Приключения модной обезьянки Грейс Коддингтон в Париже

Совершенно очаровательное альтер эго легендарного креативного директора Vogue отправляется на Неделю моды
Модная обезьянка на Неделе моды в Париже фрагмент книги о GingerNutz

Год назад свет увидело совершенно очаровательное творение — модная и веселая обезьянка-орангутан GingerNutz — плод воображения художника Майкла Робертса и Грейс Коддингтон. Обезьянке от Коддингтон достались не только эпизоды из жизни, но и роскошная рыжеволосая шевелюра. Равнодушным к модным приключениям GingerNutz в книге The Jungle Memoir of a Model Orangutan не остался никто, и вот, год спустя она возвращается — и из своих джунглей отправляется прямиком на Неделю моды в Париже.

«Я так рад, что людям понравилась GingerNutz. У нее такой приятный характер. Дружелюбная, любознательная, совсем не злая и не измученная — это так необычно для того, кто с головой погружен в модную индустрию, — рассказывает Робертс британскому Vogue. — Я думаю, что время, которое в новой книге она провела в городе, еще больше научило ее жизни, стилю и тому, что по-настоящему модные люди одинаково элегантны не только снаружи, но и внутри».

Заполучить свой экземпляр GingerNutz Takes Paris: An Orangutan Conquers Fashion можно будет с 25 сентября, когда книга появится в продаже на Amazon. Подзадорим ваше любопытство отрывками из новой книги.

GingerNutz was thrilled to learn she had been booked for fashion shows at Christian Dior, Chanel, Jean-Paul Gaultier, Thierry Mugler, Balenciaga, Chloé, Céline, Comme des Garçons, Lanvin, Paco Rabanne, Dries Van Noten, Azzedine Alaïa, Louis Vuitton, and Yves Saint Laurent. In the workroom of Thierry Mugler, a designer with a passion for superheroes and insects, she was squeezed into a hot, uncomfortable rubber costume that made her look like a large ant. At Vivienne Westwood, she almost broke her neck attempting to walk in the world’s most precarious platform shoes.

Over at Paco Rabanne she was transformed into a very 1960s-looking orangutan in a plastic minidress and a blue wig. At Comme des Garçons the designer Rei Kawakubo studied her seriously before adding intellectual clothes with lumps and bumps to GingerNutz’s already curvy figure. In the studio of Jean-Paul Gaultier, who was planning a retrospective of his all-time favourite creations, the designer personally zipped the orangutan into a dress with a pointy, lethal-looking top previously worn by Madonna. GingerNutz liked Jean-Paul. He was always eager to do something young and fun. But it puzzled her that they kept calling him an “enfant terrible” when he was some distance from being an “enfant” and not particularly terrible.

At Dries Van Noten, the assistants dressed her in some sort of baggy floral pyjamas, despite the fact it wasn’t time for bed, and designer Alber Elbaz hid all the models at Lanvin under giant frills and bows, which immediately called for hilarious selfies and Instagram posts.

The House of Chanel, on the other hand, was having a curly-wigged French Revolution moment, including a plywood backdrop of the Bastille and a fully working guillotine at the end of the catwalk. What upset GingerNutz here was that none of the shoes fit her, and the meaner girls suggested the guillotine should be used on her toes. To find out how the Borneo-born super's adventure ends, snap up the book on September 25, its official release date. And, await for future news on what's next for GingerNutz. "She can’t remain a model forever," Roberts teases. "I see her progressing along the same path as the legendary Grace with a whole new career as a stylist in the very near future."

Alice Newbold / Vogue.co.uk

Подпишитесь и станьте на шаг ближе к профессионалам мира моды.